Παρασκευή 22 Απριλίου 2022

Άνθρωπο χωρίς σταυρό δεν γνώρισα.

 


Άνθρωπο χωρίς σταυρό δεν γνώρισα.

Άλλον με σταυρό μεγάλο και άλλον με σταυρό μικρό.

Άλλον με σταυρό βαρύ και άλλον με ελαφρύτερο…

Κάποιοι τον κουβαλάν αγόγγυστα.

Κάποιοι δακρύζουν στα κρυφά.

Κάποιοι από τον δρόμο καμιά φορά κουράζονται και ξαποσταίνουν.

Άλλοι τον κουβαλούν στους ώμους.

Άλλοι στη πλάτη.

Και άλλοι αγκαλιά.

Σφιχτά.

Σχεδόν ερωτικά…

Και κάποιοι άλλοι, τον σέρνουν τον σταυρό τους…

Πάντως όλοι κάτι κουβαλούν.

Όλοι κάτι έχουν.

Το θέμα είναι να μην παραιτηθείς.

Το θέμα είναι να μην πετάξεις κάτω τον σταυρό σου.

Να σε βρει το τέλος, το πέρασμα, και τα χέρια σου να κρατάνε ακόμα το σταυρό.

Τον σταυρό που σου έχει λάχει.

Αυτό είναι το θέμα.

Και αν καμιά φορά φτάνεις στο ‘’αμήν’’, σήκωνε ψηλά τα μάτια.

Μεγάλος σταυρός, μεγάλη Ανάσταση αδερφέ μου.

Μεγάλος σταυρός, μεγάλη Ανάσταση…


Πηγή: Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος (by Δόν Κιχώτης)

Πέμπτη 21 Απριλίου 2022

Πρόγραμμα Μεγάλης Εβδομάδος

  ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΝΙΚΑΙΑΣ

ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ

ΤΗΛ 211 40 41 548


🔹ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ


✝️  ΜΕΓΆΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ  ✝️


🔸 Κυριακή 17 Απριλίου

Κυριακή των Βαϊων

Πρωινή θεία λειτουργία ώρα 7:00 π.μ.

Κυριακη απόγευμα Ακολουθία του Νυμφίου ώρα 6:30 μ.μ. 


🔸 Μεγάλη Δευτέρα 18 Απριλίου μνεία ποιούμεθα " Ιωσήφ του Παγκάλου και της υπό Κυρίου ξηρανθείσης συκής" . 

Μεγάλη Δευτέρα απόγευμα Ακολουθία του Νυμφίου ώρα 6:30 μ.μ


🔸 Μεγάλη Τρίτη 19 Απριλίου μνεία ποιούμεθα "της παραβολή του Κυρίου περί των Δέκα Παρθένων" .

Μεγάλη Τρίτη απόγευμα Ακολουθία του Νυμφίου ώρα 6:30 μ.μ


🔸 Μεγάλη Τετάρτη 20 Απριλίου μνεία ποιούμεθα "της αλειψάσης τον Κύριον μύρω πόρνης γυναικός" .

Μεγάλη Τετάρτη το πρωί στις 7 :00 π.μ Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία.

Μεγάλη Τετάρτη το απόγευμα στις 5:00 μ.μ η Ακολουθία του Ιερού Ευχελαίου.

Μεγάλη Τετάρτη απόγευμα Ακολουθία του Νυμφίου ώρα 6:30 μ.μ


🔸 Μεγάλη Πέμπτη 21 Απριλίου μνεία ποιούμεθα "τον Ιερόν νιπτήρα, τον μυστικό δείπνον, την υπερφυά προσευχή και την προδοσία αυτήν."

Μεγάλη Πέμπτη το πρωί στις 7:00 π.μ ο Εσπερινός μετά της Θείας Λειτουργίας του Μεγάλου Βασιλείου.

Μεγάλη Πέμπτη το απόγευμα στις 5:30 μ.μ η Ακολουθία των Αγίων Παθών.


🔸Μεγάλη Παρασκευή 22 Απριλίου μνεία ποιούμεθα" τα Άγια και φρικτά πάθη του Κυρίου, έτι δε  μνεία της του ευγνώμονος ληστού εν τω σταυρώ ομολογίας".

Μεγάλη Παρασκευή πρωί στις 8:30 π.μ η Ακολουθία των Μεγάλων Ωρών και ο Εσπερινός της Αποκαθηλώσεως.

Μεγάλη Παρασκευή το απόγευμα στις 5:30 μ.μ

η Ακολουθία του Επιταφίου.


🔸Μεγάλο Σάββατο 23 Απριλίου μνεία ποιούμεθα" της Θεοσώμου Ταφής και την είς Άδου καθόδον".

Μέγα Σάββατο πρωί στις 7:30 π.μ Μέγας Εσπερινός μετά της Θείας Λειτουργίας του Μεγάλου Βασιλείου.

Μέγα Σάββατο βράδυ στις 11:00 μ.μ η Παννυχίς του Πάσχα και ακολούθως στις 12:00 (νυκτερινή) η Τελετή Της Αναστάσεως. Ορθρος και Θεία Λειτουργία του Πάσχα!!!


🔸 Κυριακή του Πάσχα 24 Απριλίου Η ζωηφόρος Ανάστασις του Κυρίου!!

Κυριακή του Πάσχα το πρωί στις 10:30 π.μ ο Εσπερινός της Αγάπης!

Για την δική σου αγάπη

 


Για την δική σου αγάπη… Κανένα άλλο πράγμα ούτε στον ουρανό ούτε στην γη δεν αγοράστηκε με μεγαλύτερη τιμή όπως η αγάπη σου! Επειδή για την αγάπη των εννέα αγγελικών ταγμάτων δεν χύθηκε ούτε μία σταγόνα θείου αίματος αλλά για την δικη σου όμως αγάπη χύθηκε όλο το αίμα ενός Μονογενούς Υιού του Θεού! -


Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης!

Τετάρτη 20 Απριλίου 2022

Το λάδι του ευχελαίου

 


....Από καιρό είχα βγάλει στην πλάτη μου ένα σπυράκι, το οποίο με πονούσε πάρα πολύ. Ήταν πολύ μικρό, σαν μια κεφαλή καρφίτσας. 


Ο πόνος απλωνόταν σε μεγάλη περιφέρεια της αριστερής πλευράς της πλάτης. Ήταν αφόρητος. 


Στο κελί μου στο Μήλεσι είχαμε κάνει ευχέλαιο. 


Έτσι όπως πονούσα, μου σταυρώσανε το σπυράκι με ευχέλαιο κι αμέσως έσβησε ο πόνος. 


Και τόσο πολύ είχα ευχαριστηθεί με την επίσκεψη αυτή του Θεού, ώστε, όποιος ερχότανε, του έλεγα:


–Πάρε απ΄ αυτό το ευχέλαιο. Ό,τι πόνο έχεις, απ΄ αυτό να βάζεις.


Συγγνώμη που το λέγω, αλλά είναι προς δόξαν Θεού.   


*Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης.*

Διάλεξε πλευρά

 


Τον συνέλαβαν σαν κοινό εγκληματία.


Τον σύρανε σε δικαστήρια σαν ζώο.


Τον φτύσανε. Τον χλεύασαν. Τον χτύπησαν.


Του φόρεσαν ακάνθινο στεφάνι στο κεφάλι.


Τον καταδίκασαν σε θάνατο.


Τον αναγκάσανε να κουβαλήσει το Σταυρό Του.


Και τέλος τον Σταύρωσαν. Ανάμεσα σε δυο ληστές.


Ή με τους σταυρωτές ή με τον Χριστό.


Δεν υπάρχει μέση λύση. Διάλεξε πλευρά.


Ή θα είσαι με αυτούς που βασανίζουνε, ή με αυτούς που ανεβαίνουν στον Γολγοθά μαζί Του.


Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος


Ψυχολόγος M.Sc.

Τρίτη 19 Απριλίου 2022

Η Οσία Κασσιανή

 Ποιά ήταν η Κασσιανή και ποιά η αμαρτωλή γυναίκα για την οποία μιλούν απόψε τα τροπάρια;



Η Οσία Κασσιανή ή Κασσία ή Ικασία ή Εικασία, η Υμνογράφος γεννήθηκε μεταξύ του 805 και του 810 μ.Χ. στην Κωνσταντινούπολη και έζησε στα χρόνια του βασιλιά Θεοφίλου (829 -842 μ.Χ.).


Η Κασσιανή, όταν μεγάλωσε συνδύαζε τη σωματική ομορφιά με την εξυπνάδα της. Τρεις βυζαντινοί χρονικογράφοι, ο Συμεών ο μεταφραστής, ο Γεώργιος Αμαρτωλός και ο Λέων ο Γραμματικός, αναφέρουν ότι έλαβε μέρος στην τελετή επιλογή νύφης για τον αυτοκράτορα Θεόφιλο, την οποία είχε οργανώσει η μητριά του Ευφροσύνη. Σε αυτή ο αυτοκράτορας επέλεγε τη σύζυγο της αρεσκείας του δίνοντας της ένα χρυσό μήλο. Θαμπωμένος από την ομορφιά της Κασσίας, ο νεαρός αυτοκράτορας την πλησίασε και της είπε: «Ως άρα δια γυναικός ερρύη τα φαύλα» «Από μία γυναίκα ήρθαν στον κόσμο τα κακά [πράγματα]», αναφερόμενος στην αμαρτία και τις συμφορές που προέκυψαν από την Εύα. Η Κασσία, ετοιμόλογη, του απάντησε: «Αλλά και δια γυναικός πηγάζει τα κρείττονα» «Και από μία γυναίκα [ήρθαν στον κόσμο] τα καλά [πράγματα]», αναφερόμενη στην ελπίδα της σωτηρίας από την ενσάρκωση του Χριστού μέσω της Παναγίας. Με βάση την παράδοση ο ακριβής διάλογος ήταν:


– Εκ γυναικός τα χείρω.

– Kαι εκ γυναικός τα κρείττω.


Ο εγωισμός του Θεόφιλου τραυματίστηκε με αποτέλεσμα να απορρίψει την Κασσιανή και να επιλέξει τη Θεοδώρα για σύζυγό του.


Οι επόμενες πληροφορίες που σώζονται για την Κασσιανή είναι ότι το 843 μ.Χ. ίδρυσε ένα κοινόβιο στα δυτικά της Κωνσταντινούπολης, κοντά στα τείχη της πόλης, του οποίου έγινε και η πρώτη ηγουμένη. Αν και πολλοί ερευνητές αποδίδουν την επιλογή της αυτή στην αποτυχία της να γίνει αυτοκράτειρα, μία επιστολή του Θεόδωρου του Στουδίτου αποδίδει διαφορετικά κίνητρα στην ενέργεια της αυτή. Διατηρούσε στενή σχέση με τη γειτονική Μονή Στουδίου, η οποία έμελλε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επανέκδοση βυζαντινών λειτουργικών βιβλίων τον 9ο και το 10ο αιώνα μ.Χ., με αποτέλεσμα τη διάσωση των έργων της (Kurt Sherry, σελ. 56).


Με βάση την παράδοση ο αυτοκράτορας Θεόφιλος, συνεχίζοντας να είναι ερωτευμένος μαζί της, επιθυμούσε να την δει για μία τελευταία φορά πριν πεθάνει κι έτσι πήγε στο μοναστήρι όπου βρισκόταν. Η Κασσιανή ήταν μόνη στο κελί της γράφοντας το γνωστό τροπάριο της, που ψάλλεται στις Εκκλησίες το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης, όταν αντιλήφθηκε την άφιξη της αυτοκρατορικής ακολουθίας. Τον αγαπούσε ακόμη αλλά πλέον είχε αφιερώσει τη ζωή της στο Θεό γι αυτό και κρύφτηκε, μη επιθυμώντας να αφήσει το παλιό της πάθος να ξεπεράσει το μοναστικό της ζήλο. Άφησε όμως το μισοτελειωμένο ύμνο πάνω σε ένα τραπέζι. Ο Θεόφιλος ανακάλυψε το κελί της και μπήκε σε αυτό ολομόναχος. Την αναζήτησε αλλά μάταια. Εκείνη τον παρακολουθούσε μέσα από μία ντουλάπα στην οποία είχε κρυφτεί. Ο Θεόφιλος στενοχωρήθηκε, έκλαψε και μετάνιωσε που για μία στιγμή υπερηφάνειας έχασε μία τόσο όμορφη και έξυπνη γυναίκα. Στη συνέχεια βρήκε τα χειρόγραφα της Κασσιανής επάνω στο τραπέζι και τα διάβασε. Μόλις ολοκλήρωσε την ανάγνωση κάθισε και πρόσθεσε ένα στίχο στον ύμνο. Σύμφωνα με την παράδοση ο στίχος αυτός ήταν «ὧν ἐν τῷ παραδείσῳ Εὔα τὸ δειλινόν, κρότον τοῖς ὠσὶν ἠχηθεῖσα, τῷ φόβῳ ἐκρύβη». Φεύγοντας εντόπισε την Κασσιανή που κρυβόταν στην ντουλάπα αλλά δεν της μίλησε, σεβόμενος την επιθυμία της. Η Κασσιανή βγήκε από την κρυψώνα της μετά την αναχώρηση του αυτοκράτορα, διάβασε την προσθήκη του και στη συνέχεια ολοκλήρωσε τον ύμνο.


Η μεγάλη αυτή ποιήτρια, υμνογράφος και μελωδός της εκκλησίας μας, η Αγία Κασσιανή, ταξίδεψε στην Ιταλία και την Κρήτη και κατέληξε στην Κάσο ετελείωσε η επίγεια ζωή της. Μετά το θάνατό της, τοποθέτησαν το σώμα της σε μαρμάρινη λάρνακα και την έβαλαν σε παρεκκλήσιο, που ήταν αφιερωμένο στο όνομά της. Σώζεται σήμερα η λάρνακα και το βυζαντινό ψηφιδωτό του 9ου αιώνα μ.Χ. Επίσης στο εκκλησάκι υπάρχει εντοιχισμένη πλάκα με σημείο του σταυρού και χρονολογία 890 μ.Χ. Κατά πληροφορίες, πάλι από την Κάσσο, τα οστά της Οσίας έχουν μεταφερθεί στην Ικαρία.


Παρόλο που την μνήμη της δεν την αναφέρει κανένας Συναξαριστής, οι Κάσιοι, από τη συγγένεια του ονόματος της με το νησί τους, καθιέρωσαν τη μνήμη αυτής την 7η Σεπτεμβρίου και ο Γεώργιος Σασσός ο Κάσιος φιλοπόνησε και ειδική Ακολουθία, που δημοσιεύθηκε στην Αλεξάνδρεια το 1889 μ.Χ. στο τυπογραφείο της «Μεταρρυθμίσεως». Το παράδοξο όμως είναι, ότι η Ακολουθία αυτή αφιερώθηκε στον Πατριάρχη Αλεξανδρείας Σωφρόνιο, που ο ίδιος στην συνέχεια την έδωσε για εκτύπωση στον Μητροπολίτη Θηβαΐδας Γερμανό (την 1η Σεπτεμβρίου 1889 μ.Χ.) και έτσι, επισημοποιήθηκε κατά κάποιο τρόπο η Αγιοκατάταξη της Κασσιανής από την Εκκλησία της Αλεξανδρείας, όπως το ποθούσαν οι κάτοικοι της Κάσου.


Η παρουσία της Κασσιανής έχει επισκιάσει τους υμνογράφους και μελωδούς της εποχής της, διότι αποτελεί την πλέον επιφανή γυναίκα μελωδό (έγραφε και τους ύμνους και τη μελωδία) στην ιστορία της βυζαντινής μουσικής. Έχοντας ιδιαίτερο ταλέντο, ευφυΐα, ευαισθησία και εκφραστικό πλούτο διακρίθηκε στον τομέα της μελουργίας (σ’ αυτό τη βοήθησε η μεγάλη μόρφωση, που η ευγενής καταγωγή της, της επέτρεψε να έχει). Γι’ αυτό και το έργο της είναι διαχρονικό και πάντα επίκαιρο, και συγκινεί ιδιαίτερα τον ορθόδοξο κόσμο.


Στην Κασσιανή αποδίδονται γύρω στα 45 έργα, από τα οποία τα 23 τουλάχιστον είναι χωρίς αμφιβολία δικά της, ενώ τα υπόλοιπα είναι αγνώστου προελεύσεως. Έχει επίσης μελοποιήσει κείμενα διαφόρων υμνογράφων. Από τα πιο γνωστά τροπάρια είναι το περίφημο «Κύριε, ἡ ἐν πολλαῖς ἁμαρτίαις περιπεσοῦσα γυνή» , σε ήχο πλ. δ΄, που ψάλλεται στους ναούς το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης, καθώς και οι ειρμοί από την Α΄Ε΄ ωδή του Κανόνος του Μεγάλου Σαββάτου «Κύματι Θαλάσσης» ). Το μεγαλύτερο μέρος του έργου της αποτελείται από στιχηρά για εορταζομένους Αγίους. Στην ίδια αποδίδεται και ο τετραώδιος κανόνας: «Ἄφρων γηραλέε» , όπως και πολλά δοξαστικά, μεταξύ των οποίων και ένα περίφημο δοξαστικό των Χριστουγέννων, το «Αὐγούστου μοναρχήσαντος», σέ ήχο β΄. Κατά τον βυζαντινολόγο Κρουμβάχερ «η Κασσιανή ήταν μια εξαίρετη μορφή και το έργο της το διακρίνει ισχυρά πρωτοβουλία, βαθεία μόρφωσις, αυτοπεποίθησις και παρρησία. Πολύ συναίσθημα και βαθεία θεοσέβεια». Και ο Σωφρόνιος Ευστρατιάδης, αναφερόμενος στο έργο της, έγραψε ότι «το χαρακτηρίζει γλυκύτης μέλους ακορέστου».


Μερικές σημαντικές επισημάνσεις για το Τροπάριο της Κασσιανής


Αρκετοί πιστοί πιστεύουν λανθασμένα ότι η Κασσιανή ήταν αμαρτωλή και διεφθαρμένη γυναίκα, και μιλώντας η Κασσιανή για την πόρνη γυναίκα του Ευαγγελίου βρίσκει ευκαιρία να μιλήσει για τον εαυτό της.


Ωστόσο, όπως διαβάζουμε στο βίο της, από πουθενά δεν φαίνεται αυτό. Η Κασσιανή ήταν μία οσία μοναχή του Βυζαντίου, προικισμένη με καταπληκτικό ποιητικό ταλέντο. Αντί για τη βασιλική αλουργίδα προτίμησε το ταπεινό σχήμα της μοναχής και έγραψε πολλούς ύμνους.


Ποιά λοιπόν είναι η πόρνη γυναίκα, για την οποία μιλάνε όλα τα τροπάρια το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης;


Στην ερώτηση αυτή, αρκετοί απαντούν, λανθασμένα, ότι αφού δεν είναι η Οσία Κασσιανή, τότε η αμαρτωλή και διεφθαρμένη γυναίκα θα πρέπει να είναι η Μαρία η Μαγδαληνή! Η αλήθεια όμως είναι ότι η Μαρία η Μαγδαληνή δεν υπήρξε διεφθαρμένη και πόρνη ποτέ. Ήταν μια ύπαρξη, που έπασχε, και την θεράπευσε ο Χριστός. Ο ευαγγελιστής Λουκάς λέγει χαρακτηριστικά για τη Μαρία τη Μαγδαληνή: «Ακολουθούσαν τον Ιησού οι δώδεκα μαθηταί και γυναίκες, μεταξύ των οποίων η Μαρία, που ονομαζόταν Μαγδαληνή, απ’ την οποία είχε βγάλει εφτά δαιμόνια» (Λουκ. 8, 2). Η Μαρία η Μαγδαληνή ήταν λοιπόν δαιμονισμένη και ο Χριστός της έβγαλε τα δαιμόνια, όπως έβγαλε και τα δαιμόνια τόσων άλλων ανθρώπων.


Και τότε ποιά είναι η πόρνη, που άλειψε με μύρο τα πόδια του Χριστού, η πόρνη, για την οποία μιλάνε τα τροπάρια της Μεγάλης Τρίτης (βράδυ);


Η αμαρτωλή και διεφθαρμένη πόρνη, αυτή που άλειψε με μύρο τα πόδια του Χριστού, μας είναι άγνωστη, είναι ανώνυμη. Ακούσατε σε κανένα τροπάριο το όνομα της πόρνης; Διαβάσατε στον Ευαγγελιστής Λουκά, που περιγράφει τη σχετική σκηνή, να αναφέρει πουθενά το όνομα της; Όχι! Είναι χαρακτηριστικό, ότι οι Απόστολοι, ενώ δεν έκρυβαν τις δικές τους ατέλειες και πτώσεις, όταν μιλάνε για μεγάλους αμαρτωλούς που μετανοούν, δεν αναφέρουν το όνομά τους. Δεν θέλουν να τους διαπομπεύσουν.


https://www.dogma.gr/diafora/poia-itan-i-kassiani-kai-poia-i-amartoli-gynaika-gia-tin-opoia-miloun-apopse-ta-troparia/27082/

Πρόγραμμα Μεγάλης Εβδομάδος

 ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΝΙΚΑΙΑΣ

ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ

ΤΗΛ 211 40 41 548


🔹ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ


✝️  ΜΕΓΆΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ  ✝️


🔸 Κυριακή 17 Απριλίου

Κυριακή των Βαϊων

Πρωινή θεία λειτουργία ώρα 7:00 π.μ.

Κυριακη απόγευμα Ακολουθία του Νυμφίου ώρα 6:30 μ.μ. 


🔸 Μεγάλη Δευτέρα 18 Απριλίου μνεία ποιούμεθα " Ιωσήφ του Παγκάλου και της υπό Κυρίου ξηρανθείσης συκής" . 

Μεγάλη Δευτέρα απόγευμα Ακολουθία του Νυμφίου ώρα 6:30 μ.μ


🔸 Μεγάλη Τρίτη 19 Απριλίου μνεία ποιούμεθα "της παραβολή του Κυρίου περί των Δέκα Παρθένων" .

Μεγάλη Τρίτη απόγευμα Ακολουθία του Νυμφίου ώρα 6:30 μ.μ


🔸 Μεγάλη Τετάρτη 20 Απριλίου μνεία ποιούμεθα "της αλειψάσης τον Κύριον μύρω πόρνης γυναικός" .

Μεγάλη Τετάρτη το πρωί στις 7 :00 π.μ Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία.

Μεγάλη Τετάρτη το απόγευμα στις 5:00 μ.μ η Ακολουθία του Ιερού Ευχελαίου.

Μεγάλη Τετάρτη απόγευμα Ακολουθία του Νυμφίου ώρα 6:30 μ.μ


🔸 Μεγάλη Πέμπτη 21 Απριλίου μνεία ποιούμεθα "τον Ιερόν νιπτήρα, τον μυστικό δείπνον, την υπερφυά προσευχή και την προδοσία αυτήν."

Μεγάλη Πέμπτη το πρωί στις 7:00 π.μ ο Εσπερινός μετά της Θείας Λειτουργίας του Μεγάλου Βασιλείου.

Μεγάλη Πέμπτη το απόγευμα στις 5:30 μ.μ η Ακολουθία των Αγίων Παθών.


🔸Μεγάλη Παρασκευή 22 Απριλίου μνεία ποιούμεθα" τα Άγια και φρικτά πάθη του Κυρίου, έτι δε  μνεία της του ευγνώμονος ληστού εν τω σταυρώ ομολογίας".

Μεγάλη Παρασκευή πρωί στις 8:30 π.μ η Ακολουθία των Μεγάλων Ωρών και ο Εσπερινός της Αποκαθηλώσεως.

Μεγάλη Παρασκευή το απόγευμα στις 5:30 μ.μ

η Ακολουθία του Επιταφίου.


🔸Μεγάλο Σάββατο 23 Απριλίου μνεία ποιούμεθα" της Θεοσώμου Ταφής και την είς Άδου καθόδον".

Μέγα Σάββατο πρωί στις 7:30 π.μ Μέγας Εσπερινός μετά της Θείας Λειτουργίας του Μεγάλου Βασιλείου.

Μέγα Σάββατο βράδυ στις 11:00 μ.μ η Παννυχίς του Πάσχα και ακολούθως στις 12:00 (νυκτερινή) η Τελετή Της Αναστάσεως. Ορθρος και Θεία Λειτουργία του Πάσχα!!!


🔸 Κυριακή του Πάσχα 24 Απριλίου Η ζωηφόρος Ανάστασις του Κυρίου!!

Κυριακή του Πάσχα το πρωί στις 10:30 π.μ ο Εσπερινός της Αγάπης!

Δευτέρα 18 Απριλίου 2022

Εκτός τον εαυτό σου...

 




Έλεγε ο Άγιος Πορφύριος:


"Αν νομίζετε ότι πάμε στην Εκκλησία, για να προσευχηθούμε για τους εαυτούς μας

ή για την γυναίκα μας

ή για τα παιδιά μας

ή για τον κύκλο τον δικό μας,

κάνετε πολύ μεγάλο λάθος.

Η Εκκλησία αρχίζει από την στιγμή που τον κύκλον αυτόν τον ξεχνάμε

και θυμόμαστε όλους τους άλλους εκτός από μας."

Ο νούς μας στον Εσταυρωμένο

 


Αυτά τα υψηλά μαθήματα μας παρέχει η Μεγάλη Εβδομάδα. Τα μαθήματα της μετανοίας, της συντριβής, του φόβου της αμαρτίας, της αγάπης και της ελπίδος.

 Γι’ αυτό να παρακολουθήσουμε τις ακολουθίες της με μεγάλη ευλάβεια. 

Απ’ τη στιγμή που μπαίνουμε στον ιερό ναό το πνεύμα, η καρδιά και ο νους μας, όλα να είνε αφωσιωμένα στον Εσταυρωμένο και τα πάθη του. 

Καμμία συνομιλία, καμμία αταξία, καμμία ασχημοσύνη δεν επιτρέπεται τις άγιες αυτές ημέρες.


✝️Αυγουστίνος Καντιώτης