Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2022

Άγιος Χαράλαμπος


 Ο γηραιότερος των αγίων, Άγιος Χαράλαμπος σύρθηκε στο μαρτύριο σε ηλικία 113 ετών. Είπε στον έπαρχο Λουκιανό:

-«Αν δεν βασανιστούμε πρόσκαιρα, δεν μπορούμε να κληρονομήσουμε τα αιώνια αγαθά!». Και συνέχισε: «Εμπρός βασάνισε το γρηγορότερο το γηραλέο μου σώμα με ότι σκληρό μέσο θέλεις και θα διαπιστώσεις ποια είναι η δύναμη του Χριστού του αληθινού Θεού».  

Τα σκληρά βασανιστήρια άρχισαν να του ξεσκίζουν το σώμα. Μα ο γέροντας Μάρτυρας υπέμενε καρτερικά, ενώ συγχρόνως δοξολογούσε το Θεό με τα λόγια: «Μνήσθητι μου Κύριε, εν τη Βασιλεία Σου». 

Εκείνη τη στιγμή ακούσθηκε φωνή από τον ουρανό που έλεγε: «Χαράλαμπε, ζήτησε μου όποια χάρη θέλεις και θα υπακούσω τη δέηση σου». Και ο Άγιος παρακάλεσε: «Σε όποιο τόπο βρεθεί τεμάχιο από το λείψανο μου και όπου εορτάζουν τη μνήμη μου, να μη γίνει ποτέ πείνα, ούτε πανώλη να θανατώνει τους ανθρώπους». Αμέσως μετά από αυτά ο Άγιος παρέδωσε την ψυχή του. 


Μορφές από το Συναξάρι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου