Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2022

Είπα να σωπάσω

 


Είπα να σωπάσω, να ησυχάσω να προσευχηθώ δίχως λέξεις. 

Δίχως εξηγήσεις και λόγια. 

Να πω όλα εκείνα που δεν λέγονται, να ακούσω αυτά που ήδη αιώνες υπάρχουν μέσα μου. 

Λόγια παντού, φωνές, φασαρία, θόρυβος. 

Καταγγελίες, κατηγορίες, μαλώματα και φαγώματα. Αγρίεψαν οι εποχές μας. 

Τηλεοράσεις, ραδιόφωνα, εντάσεις και αποστάσεις.

Τώρα έχουμε μεγαλύτερη ανάγκη την σιωπή και προσευχή. 

Να μην πούμε τίποτε στο Θεό, τον κούρασαν τα νάρκισσα αιτήματα μας, 

καιρός να ακούσουμε Εκείνος τι έχει να μας πει. 

 

Να σωπάσουμε και να ακούσουμε τον Θεό εκεί που πάντα ήταν... μέσα μας. 

Σιωπηλός, ταπεινός, ελεύθερος, καθόλου τιμωρός ή εκβιαστικός. 

Πάντα παρών, ακόμη και όταν εμείς είμαστε απόντες από το κέντρο μας. 

Πάντα να πιστεύει σε εμάς ακόμη και όταν εμείς δεν πιστεύαμε καθόλου σε Εκείνον. 


Θέλω να κατέβω μέσα μου, σε αυτά τα σκαλιά που λέει ο Άγιος Ισαάκ, 

τα σκαλιά που οδηγούν σε Εκείνον και δεν είναι στον ουρανό αλλά στην καρδιά μου. 

Να νιώσω, ότι την πόρτα του Θεού δεν την χτυπάμε από έξω άλλα από μέσα. 

Γιατί είναι μέσα μας, βαθιά Αγαπημένος. 


Δεν θέλω Κύριε να σου ζητήσω τίποτα παρα μονάχα Εσένα. 

Εάν έχω Εσένα τότε τι μπορεί να μου χρειάζεται; 

Εάν έχω ειρήνη και χαρά μέσα μου, τι μπορεί να σκοτεινιάσει την ζωή μου; 


Η ψυχή μας μιλάει συνεχώς με τον Θεό. 

Δεν σταματάει λεπτό να συνομιλεί μαζί Του κι ας μην το καταλαβαίνει ο νους μας. 

Ο Θεός ξέρει τι έχεις ανάγκη πριν το ζητήσεις. Εσύ ζήτα μονάχα Εκείνον. 

Τον Θεό δε μπορείς να το βρεις σε συναντά Εκείνος. 

Η προσευχή δεν είναι πράξη αλλά κατάσταση. 

Δεν την βρίσκεις σε βρίσκει. 

Δεν κάνεις προσευχή γίνεσαι προσευχή. 

Εσύ χρειάζεται μονάχα να περιμένεις, να κάθεσαι προσμένοντας. 

Κάθισε, σώπασε, ησύχασε, νιώσε, αισθάνσου, άκου. 


Ξέχνα τον "εαυτό" σου εάν θες να τον γνωρίσεις.

Χάσε την ψυχή σου εάν θες να την σώσεις. 

Η συνάντηση με τον Θεό είναι σαν να βλέπεις ένα παλιό φίλο, μια παλιά καλή φίλη που έχετε χρόνια να συναντηθείτε, αλλά σαν βρεθείτε δεν χρειάζεται τίποτε να εξηγήσετε, τίποτε να αναλύσετε, όλα είναι γνωστά,  οικεία, φυσικά, αγαπητικά και γνώριμα. 

Η συνάντηση με τον Θεό είναι μια βαθιά αγκαλιά όταν εσύ ρωτάς έναν σε αγαπάει.

Π. Λίβυος 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου